Influencer ile Çalışmanın Faydaları

INFLUENCER ILE ÇALIŞMANIN FAYDALARI

11 Aralık 2020 Cuma

Pazarlama hayatın her alanında ve hemen her sektörün ihtiyaç duyduğu bir mekanizma. Pazarlama denilen strateji her çağda değişen enstrümanlarla arz talep dengesi içindeki yerini buluyor. Günümüzde ürün tanıtımı ve pazarlamasında sıkça kullanılan dinamiklerden birisi de influencer marketing. Bu terimi sıkça duysanız da anlamını tam olarak bilmiyor olabilirsiniz.  Zihninizdeki influencer ne demek sorusunu yanıtlayarak işe başlayalım. Influencer Türkçeye “etkileyen” olarak çevrilse de tam anlamıyla ilham verici, yol gösterici anlamına gelir. Influencer marketing ya da Türkçesiyle influencer pazarlama Youtube, Facebook, Twitter, Periscope, İnstagram gibi sosyal mecralarda belli bir gruba hitap eden ve takipçi sayısı yüksek olan kişilerin bir ürünü veya markayı deneyip tecrübe ederek takipçileri ile paylaşmasına verilen addır. Influencer nedir sorusuna yanıt olarak “Hatırlı pazarlama” da diyebiliriz. Influencer marketing amaç olarak hedef tüketiciyi etkileyerek ürünü satın almaya yönlendirmeyi hedefler. Bu pazarlama şekli ünlü ve çok takipçili kişilerin, markaların içeriği, niteliği ve mesajlarını kendi dijital ortamından takipçileriyle paylaşması esasına dayanır ve son derece de etkili bir yöntem olduğu söylenebilir.

influencer

Influencer Marketing Neden Bu Kadar Etkili?

Dünya artık dijital platform üzerinde dönüyor ve tüketiciler bir ürün ya da hizmeti satın almadan önce internet ortamında bir ön araştırma yapıyor. Dolayısıyla belli bir kitleyi etkileyebilme, fikir ve yön verebilme gücüne sahip isimlerin, ürün ve hizmetin pazarlanmasında son derece etkili oldukları da bir gerçek. Bu türden daha özele indirgenmiş pazarlama taktikleri tüm dünyada ve akla gelen hemen her üründe kullanılabiliyor. Peki influencer marketing neden bu kadar etkili oluyor dersiniz? Çünkü kullanıcının gerçek deneyimlerini sunuyor ve daha gerçekçi algılanıyor. Hele de influencer toplumun belli kesimi tarafından sevilen ve ilgi gören bir karakterse hedefe daha hızlı ulaşılıyor. Belli bir kitleye hitap eden, sempati ve güven kazanmış bir influencer ismin ürün veya hizmet hakkında “Ben de kullandım, çok memnun kaldım, tavsiye ederim” türünde ifadeler kullanması, bu ismin takipçisi olan kitleyi etki altına alabiliyor. Hatta ürünü satın alma niyetinde olmayan kişiler bile ürünü satın almaya teşvik edilebiliyor. Yani başarılı ve ikna gücü olan bir influencer marketing çalışması ile maliyeti yüksek reklamlardan çok daha hızlı ve etkili bir sonuç almak mümkün.

Özetle influencer nedir sorusunun yanıtı; “İnsanların düşünce ve davranışlarını etkileyen, değiştiren ve yönlendiren kişidir” şeklinde zihninizde yer etmiştir diye düşünüyoruz.

Hangimiz bilinçli olarak veya farkında olmadan influencer pazarlama taktiğinden etkilenmemişizdir ki? Dijital ortamı ve özellikle sosyal medyayı sık kullanan hemen herkes influencer etkisiyle bir ürüne veya hizmete yönlenmiştir muhakkak. İşte bu şekilde influencer isimler sadık takipçileri sayesinde internet ortamında adeta otorite olur ve satın alma davranışlarını etkiler.

Böyle bir kavram varken marka ve şirketlerin daha fazla kitleye, daha hızlı bir şekilde ulaşmak için influencer marketing stratejisini kullanması son derece akılcı bir yöntem diyebiliriz.

 

 

 

 

Popüler Blog Gönderileri