Influencer Marketing Hakkında Merak Edilenler

INFLUENCER MARKETING HAKKINDA MERAK EDILENLER

17 Eylül 2021 Cuma

Pazarlama stratejileri içerisinde her geçen gün yeni ve farklı teknikler ortaya çıkar. Bu anlamda da son dönemlerin en gözde pazarlama stratejisi olarak influencer marketing, kullanıcılara birebir hitap etme konusunda önem taşır.

Influencing, kelime anlamı olarak “etkileyici pazarlama” gibi bir Türkçe karşılığa sahiptir. Influencing, sosyal etki yaratarak bir ürünün ya da bir hizmetin etkin bir şekilde pazarlanmasını hedefe koyar. Bunun için de influencer denilen kişiler, bu reklamları görünür şekilde sosyal medya gibi platformlarda pazarlarlar. Bu kişiler hedef kitlenin ihtiyaçlarını tespit ederek, onlara odaklı bir şekilde ürün pazarlama stratejileri geliştirirler.

Standart katı kuralları olan pazarlama teknikleri dışında, daha doğal ve orijinal pazarlama tekniklerine sahip olan influencerlar bu konuda çeşitli ajanslara bağlı olarak ya da bireysel olarak bu işi gerçekleştirmektedir.

Influencer Marketing Neden Yapılır?

Influencerların potansiyel bir alıcı kitlesine odaklı olarak yaptığı pazarlama stratejisi “influencer marketing” olarak adlandırılır. Günlük yaşamda sosyal medya ve internet kullanımının yaygın hale gelmesinden sonra bu pazarlama sistemi oldukça yaygın bir hal almaya başladı. Geleneksel satın alma kültürünün yanı sıra online satışların da pazarda ciddi bir yer alması üzerine pek çok kişi influencer olmaya karar verdi. Genellikle ajanslar tarafından referans reklamları alan influencerlar bu sayede pazarlama işine hızlı bir giriş yaptı. Peki oldukça rağbet gören influencer marketing neden yapılır?

Influencerlar, bir markanın referans reklamlarını yapar. Yani markanın sosyal alanda görünen yüzü olarak onu temsil ederler. Bu da ürünlere ya da hizmetlere karşı bu kişilerin kitlesi tarafından doğal güven ortamı oluşturma konusunda yardımcı olur. Kullanıcılar, ürün ya da hizmetlerin çoğu zaman bu kişilerce de tercih edildiğini görmek ister. Bu anlamda da etkili bir pazarlama yöntemi olan bu strateji başarılı bir şekilde uygulanabilir.

Pek çok influencer;

●Marka ile alakalı influencerlar seçerek,

●Hedef kitleye uygun yüksek takipçili hesaplarla anlaşarak,

●Ürün tanıtımı konusunda doğru açıklamaları getirerek,

●İş birliği etiketlerini kullanarak

pazarlamak istediği ürünü sosyal mecralarda paylaşıyor.

Sosyal Erişim ile Influencer Marketing

İnternet çağının gelişmesi ve sürekli ilerlemesinden kaynaklı olarak yapılan tüm pazarlama tekniklerinin artık ürün odaklı değil, kullanıcı odaklı olması önem taşıyor. Yani, ürünlerinizin ya da hizmetlerinizin özelliklerini salt bir şekilde anlatmak, onları satabilmek için etkili olmuyor. Bunda, aynı ürünü veya hizmeti sayısız kişinin piyasaya sunmasının da etkisi şüphesiz çok fazla. Ancak pazarlama stratejisi kuracak olduğunuzda dikkat etmeniz gereken bir nokta halen gün yüzünde duruyor: Sosyal etki.

Sosyal etki, sosyal çevrelerin taleplerini karşılamaya odaklı bir davranış değiştirme biçimi olarak karşınıza çıkıyor. Bu sayede sosyal erişimi olan her alanda sosyal etki kuramının faydasıyla, ürünlerinizi ya da hizmetlerinizi başarılı bir şekilde pazarlamak mümkün oluyor. Bu da sosyal anlamda bir ürünün etki alanını genişleterek gerekli kitleye ulaşılmasına fayda sağlıyor.

Popüler Blog Gönderileri