Influencer Marketing Online Satışları Artırıyor!

INFLUENCER MARKETING ONLINE SATIŞLARI ARTIRIYOR!

11 Kasım 2021 Perşembe
Influencer marketingin gücü markaların dijital pazarlama kampanyaları üzerinde ve özellikle online satışları artırma yolunda oldukça etkili oluyor. Black Friday döneminde yürütülen kampanyalarda bunun etkisini görmek mümkün.

Influencerlar hedef kitleleri bilgilendirme güçlerinin yanı sıra yüksek kalitede içerik üretme kabiliyetleri ile de öne çıkıyor. Ürün ve markayla ilgili cazip teklifler ve parlak fırsatları kendilerine özgü bir şekilde aktaran influencerlar, bu şekilde online satışların artışına gözle görülür bir katkı koyuyor.

HubSpot’dan alınan bilgiye göre internet kullanıcıları ve tüketicilerin sosyal medyada görüp etkilendikleri bir ürünü satın alma ihtimalleri %71 oranında. Facebook’un yaptığı araştırmalar da kullanıcıların influencer önerisiyle alışverişe yönlenme oranlarının da bu civarda olduğunu kanıtlıyor.  

Markaların özellikle Black Friday döneminde influencer marketing uygulamasından faydalanmalarının çok cazip bir fırsat olduğunu öne sürüyor.

Mağazadan yerinde alışverişten ziyade sosyal medya mecraları üzerinden yapılan alışveriş oranlarının da yüksek olduğunu yine araştırmalar sonucu gözlemlemek mümkün. Facebook’un yaptığı bir araştırma kanıtlamış ki, kullanıcılar %54’ü Instagram ortamında gördükleri bir ürünü satın almaya meyilli oluyor.

Hikaye Özellikleri:

Influencerlar, Facebook ve Instagram’ın story adı verilen hikaye kısmına ortak çalıştıkları firma ve markaların linklerini ekleyebiliyor. Kullanıcılar, ziyaret ettikleri sosyal medya platformunda iken, linkte verilen siteyi görebilmek için etiketleri kullanabiliyor.

Facebook’un düzenlediği anketi yanıtlayanların %51’lik kısmı Facebook ve Instagram hikayelerinde satışlar, kampanyalar ve promosyonlarla ilgili bilgi almak istiyor. Black Friday tam da bu özelliği kullanmak için ideal bir zaman dilimi olarak görülebilir.

Neden Black Friday'de Influencerlar ile Çalışmalısınız?

Influencer marketing’in son derece trend olduğu bir dönemde, bir influencerla çalışmanın çok cazip tarafları var. Influencerlar sadece satışları artırmakla kalmıyor, ilgili markanın daha fazla kişiye ulaşmasını sağlıyor ve hedef kitlenin satın alma kararlarını etkileyerek müşteriye dönüşmesini kolaylaştırıyor.

Bir influencerla çalışmak, markaların ve ürünlerin tanıtımını cazip bir şekilde yaparken markaya da link sayesinde yönlenme sağlayarak trafik oluşumunu kolaylaştırıyor. Özellikle Black Friday döneminde yapılan bu tür paylaşımlar markanın bilinirliğinin artması anlamında son derece etkili olabiliyor.

Influencer sayesinde takipçilerinize kolayca ulaşabilir, ürünlerinizi tanıtabilir ve Black Friday gibi alışverişin canlı olduğu dönemlerde satışlarınızı artırabilirsiniz.

 

Popüler Blog Gönderileri