Influencer Marketing ve Markalara Faydaları Hakkında

INFLUENCER MARKETING VE MARKALARA FAYDALARI HAKKINDA

15 Ocak 2021 Cuma

Dijital dönüşümün hayatımıza dahil ettiği kavramlardan bir tanesi olan influencer reklam dünyasının tam merkezinde yer alan son derece pratik ve kullanışlı bir uygulama. İnsan davranışlarını etkileyen ve yönlendiren bir karakteristiği olan influencer uygulaması, “bilirkişi” vasfıyla sosyal medya mecralarında popülerliği ile takipçi kitlesini peşinden sürükleme gücüne sahiptir. Onlar çoğunlukla internet fenomenleri, bloggerlar, vloggerlar ve instagram ünlüleridir, kemikleşmiş bir takipçi kitleleri vardır ve bu kitle influencer’ın tecrübelerinde güvenir. Hitap ettiği kitlenin satın alma davranışlarını etkileyecek güce sahip olan influencer’lar pazarlama dünyasındaki en etkili figürlerdir. İşte bu noktada ortaya çıkan influencer marketing de son derece etkili bir pazarlama stratejisidir. Bu aynı zamanda butik bir pazarlama şeklidir. Yani influencer marketing ile pazarın geniş bir kısmına yahut tamamına değil sadece belirli bir kitleye yönelik aktiviteler gerçekleştirilir.        

influencer marketing

Konudan söz açılmışken influencer marketing nedir? Markalar için faydaları nelerdir kısmına değinmekte fayda var. Influencer marketing uygulamasının daha çok internet üzerinden yani sosyal mecralardan yapılma sebebi internet ve sosyal medya hesaplarının kullanımının yaygın olmasıdır. Influencer marketing uygulaması geçtiğimiz yıllarda daha çok twitter üzerinden yapılırken günümüzde instagram uygulamasının daha sık kullanılmasından ötürü bu platforma kaydı diyebiliriz.    

Influencer marketing uygulamasının pek çok fayda ve avantaj sağladığı bir gerçek. Bu avantajlar uzun vadede somut anlamda getiri sağlamakta ve hedef kitlenin daha da genişlemesine sebep olmaktadır. Bu da hem bilinirliğin hem de kazancın artması demek.

Bilhassa ünlü ve sevilen kişiler tüketicinin satın alma reflekslerini tetikler, yine tüketicilerin markalara karşı bakış açılarını olumlu yönde değiştirir.

Influencer marketing çalışmasıyla daha önce diğer reklam yöntemleriyle ulaşılamamış kitlelere ulaşma şansı elde edilebilir ve hedefe daha hızlı ve kolay ulaşılabilir. Influencer’ların kemikleşmiş bir hedef kitleleri olduğu için bu kişilerle çalışıldığında bu hedef kitleye de ulaşılmış olur.     

Daha hızlı bir etkileşim ve sonuç için niş hesapları belirlemek ve bu hesapların özel hedef kitlesine ulaşmak da hızlı bir sonuç sağlar.    

Influencer’ların sağladığı etki sayesinde tüketicinin güveni sağlam ve hızlı bir şekilde oluşur.

Hedef kitlenin marka yahut ürüne olan bağlılığı her geçen gün artar.

Satış oranları gözle görülür şekilde artar.

Markaların ulaşılmaz ve ciddi imajı daha sempatik ve ulaşılır hale gelir. Bunda influencer’ın katkısı ve payı büyüktür.

Bir marka ne kadar küçük bir bütçeyle yola çıkmış olursa olsun influencer marketing ile kısa süre içinde büyük yol kat eder.

Influencer marketing uygulaması ürün ve marka bilinirliğini artırmanın en kolay ve hızlı yoludur. Ürün ve marka ile ilgili içerikler bu uygulama sayesinde büyük kitlelere kolayca ulaşır ve geri dönüşlerse son derece tatmin edicidir. 

Influencer’lar için rahatlıkla dijital dünyanın liderleri diyebiliriz. Influencer marketing Türkiye sınırları içinde reklam ve pazarlama dünyasında sıkça ve başarılı bir şekilde kullanılıyor ve çarpıcı sonuçlara imza atıyor.  

Popüler Blog Gönderileri