Instagram’da Hashtag Kullanırken Nelere Dikkat Edilmeli?

INSTAGRAM’DA HASHTAG KULLANIRKEN NELERE DIKKAT EDILMELI?

13 Ekim 2021 Çarşamba

Tüm dünyada en çok kullanılan sosyal medya platformlarından biri olan Instagram, fotoğraf paylaşım sitesi olmanın çok daha ötesinde bir önem teşkil ediyor. Ürün ve marka pazarlama anlamında da popüler bir mecra olan Instagram, belli başlı konuları takip etmek isteyen kullanıcılar için oldukça önemli bir yere sahip. İşte bu noktada hashtag’ler devreye giriyor. Hashtag kullanımı özellikle markaların hedef kitlelerine ulaşmalarında adeta nokta atışı görevi görüyor.

Instagram eğer ticari anlamda yani marka yönetimi için kullanılacaksa çok iyi planlanmış bir hashtag stratejisi gerektiriyor. Eğer paylaşım bir plan dahilinde yapılmıyorsa hedef kitleye ulaşması zaman alıyor.

Hashtag kullanımı ile içerikler daha fazla kişiye ulaşıyor ve daha fazla beğeniliyor. Özetle hashtag kullanımı marka ve işletmeler için son derece önemli ve değerli ama bu hususta da dikkat edilmesi gereken bazı kurallar ve püf noktaları var. İşte çok sorulan Instagram’da hashtag nasıl yapılır sorusunun yanıtı…

Instagram’da Hashtag Kullanırken Dikkat Edilmesi Gerekenler

*Markaların doğru bildiği yanlışların başında çok fazla hashtag kullanımı geliyor. “Ne kadar çok hashtag kullanırsam o kadar çok kişiye ulaşırım” düşüncesi yanlış bir düşünce. Bu durum firmaların kurumsal kimliğine zarar dahi verebiliyor.

*Aşırı hashtag kullanımı kullanıcıları rahatsız ederek takibi bırakmalarına sebep olabiliyor. Buradaki en doğru yaklaşım, metin kısmında firmanın kurumsal hashtag’lerini kullanmak, konuyla ilintili diğer hashtag’leri ise yorum bölümünde paylaşmak olacaktır.   

*Instagram’da bir gönderide maksimum 30 hashtag kullanımına izin verilmektedir. Ama bu mutlaka 30 adet hashtag kullanılması gerektiği anlamına gelmez.

*Hashtag’lerin mutlaka paylaşılan içerikle alakalı olmaları gerekir. İçerikle alakasız hashtag kullanımı hedef kitlenin takibi bırakmasına bile sebep olabilmektedir. Markayı hedefinden uzaklaştıran ve kullanıcının ilgisini dağıtan bir dezavantaj oluşturur. Dolayısıyla kullanılan hashtag’ler paylaşılan içerikle ilintili olmalıdır.  

*Marka hangi sektöre dahilse o sektörle alakalı ve popüler olan hashtag’lerin kullanımı da işi kolaylaştırır. Hashtag’leri kullanmadan önce arama yapıp arama hacimlerinin ve kullanım sıklıklarının ne olduğunu tespit etmek de isabetli bir yaklaşım olacaktır.

*Son dönemde hashtag’lerin içerik başlığı yerine yorumda kullanılmasının, gönderinin daha çok kişiye ulaşmayı sağlayacağı yönünde bir algı vardır ki bu tamamen bir yanılgıdan ibarettir. Hatta bu durumun keşfet’e çıkma ihtimalini düşürdüğünü söyleyebiliriz.

*Hashtag’leriniz genel tanımlamalardan ziyada daha niş ve spesifik karakterde olmalı ki daha fazla kişiye ulaşabilesiniz.

*Markanıza özel bir slogan belirleyip bunu hashtag’e taşırsanız hem akılda daha fazla kalır hem de dillere pelesenk olursunuz. Bir marka daha ne ister ki?

*Türkiye sınırları içinde bir hedef kitle belirlediyseniz hashtag’leriniz de Türkçe karakter olmalı.

Instagram hashtag’lerini kullanırken ana hatlarıyla bu maddelere dikkat ettiğinizde iletişimde hedefinize ulaşmanız da kolaylaşacaktır.

*Ülkemizde zaman zaman “instagramda heştek nasıl yapılır” şeklinde aramalar yapılsa da bu terimin doğru kullanımı hashtagdir.

Popüler Blog Gönderileri