Kişisel Marka Nasıl Yaratılır?

KIŞISEL MARKA NASIL YARATILIR?

27 Ocak 2021 Çarşamba

“Marka olmak” tabiri günümüz dünyasında sadece kurum, kuruluş ve şirketlere has bir durum değil. Artık herkes alanında ve yaptığı iş özelinde marka olabilir. “Kişisel marka” tanımlaması son derece revaçta ve değerli bir süreç haline gelmiş durumda. Herkes kişisel marka sahibi olabilir ve sahip olduğu kişisel markasını geliştirebilir. Bunun için kişisel marka yönetimi hususunda belli başlı maddeleri bilmek ve uygulamak gerekir. Peki nedir onlar? Kişisel marka nasıl yaratılır ve geliştirilir göz atmakta fayda var.

Her şey hayal etmekle ve düşünceyle başlar. Siz de kendinizi bir marka olarak düşleyin. İsminiz telaffuz edildiğinde insanların gözünün önüne ne gelmeli, zihinlerinde nasıl bir fotoğraf oluşmalı? Yahut sunduğunuz, reklam ve pazarlamasını yaptığınız ürününüzün dışarıdan bakıldığında nasıl algılanmasını istersiniz? Bunları tam olarak ana hatlarıyla belirlediğinizde markanız da şekillenmeye başlayacaktır. Marka yaratırken en önemli kriteriniz ise güvenilirlik olmalı. Kişisel bir markanın güçlü, yaygın ve etkili olabilmesi için güvenilir olması şarttır.    

kisisel-marka-nasil-yaratilir

  • Kişisel marka olma sürecinde farklı yani kendinize has olmanız da gerekiyor. Sözgelimi eğer isminiz çok bilinen ve kullanılan bir isimse onu biraz değiştirerek tamamen özgün bir format yakalayabilirsiniz. Yapmacık ve taklit ifade ve içeriklerden kaçınmanız, doğal ve kendiniz olmanız sizi daima emsalleriniz arasında bir adım öne çıkartacaktır. Güçlü bir kişisel marka demek tamamen benzersiz ve orijinal olmak demektir.
  • Mutlaka bir adresiniz olmalı. O adresi günümüzde en iyi karşılayan mecra web sitesidir. Kişisel web sitesine sahip olduğunuzda arama motoru aramalarında üst sıralarda gözükmeniz de kaçınılmaz olacaktır. İlk etapta kısa ve net bir biyografi ile sosyal medya hesaplarınızın linklerinin olması bile yeterlidir. Ama web sitenizi zaman içinde yeni bilgiler ve eklemelerle zenginleştirip geliştirmelisiniz.
  • Sosyal medya hesaplarınızdan yaptığınız tüm paylaşımlarınızın kişisel markanızı besleyecek ve daha belirgin hale getirecek içeriklerle dolu olmasına dikkat edin.  
  • Güçlü ve dikkat çeken bir marka oluşumu için güçlü ve kendini ispat etmiş markalarla iletişim içinde olmanız da son derece önemli. Bu da sizin markanızın bilinirliğinin artmasını sağlayan bir faktördür.
  • Markanızın oluşma ve gelişme yolunda dikkat çeken ve diğer insanlara ilham veren bir hikayeniz olmalı. Diğer güçlü ve kendini kanıtlamış markalara baktığınızda hepsinin dikkat çeken bir hikayesi olduğunu göreceksiniz.
  • Kişisel marka olmak bir nevi itibar demektir.
  • İnanmak, başarmanın yarısıdır.  Bu aynı zamanda her konuda geçerli olan bir yaşam felsefesidir. Marka olmak için star olmaya gerek yok. Algı yönetimini bilmek, trendleri yakalamak ve yeniliğe açık olarak sahip olduğunuz her şeyi güncel tutmak da marka olma yolunda dev bir adımdır.  
  • Doğru stratejiler ve iş planları da markalaşma sürecinde direksiyon hakimiyetinin sizde olmasını sağlayacaktır.
  • Güçlü yönlerinizi ön plana çıkartın ve bunu yaparken dürüst olun. İnsanlar ortaya sunduğunuz ve kendinizde olduğunu iddia ettiğiniz özellik ve niteliklerin aslında olmadıklarını yahut eksik ifade edildiklerini gördüklerinde size yani markanıza olan güvenlerini kaybedeceklerdir ki bu da markalaşma sürecinde başınıza gelebilecek en kötü durum olsa gerek.   

Kişisel markanızı doğru biçimlendirdiğinizde değerinizi de doğru ve eksiksiz yansıtmış, rekabet dünyasında bir adım öne çıkmış, taleplerin artmasını sağlamış, takip ve hatta taklit edilen birisi olma yolunda belirgin bir yola girmişsiniz demektir.

Popüler Blog Gönderileri