Markanız İçin Instagram Hikayeleri Rehberi

MARKANIZ İÇIN INSTAGRAM HIKAYELERI REHBERI

24 Eylül 2021 Cuma

Markanızın, e-ticaret alanında başarılı olabilmesi için ürünlerinizi doğru reklam stratejileriyle tanıtmanız önemlidir. Bu stratejiler ulaşılabilirlik, güvenilir olmak ve kullanıcı deneyimi paylaşma gibi milenyum çağıyla birlikte hayatımıza giren bazı e-ticaret yeniliklerinden oluşur. Ürününüzü, siteniz veya üçüncü satıcı konumunda olduğunuz siteler dışında artık sosyal medya hesaplarından da alıcılara ulaştırmanız mümkün. Bunların başında gelen Instagram, ilk olarak sosyal hayatın yansıması olarak ortaya çıkmış bir aplikasyon olsa da, gelişen reklam stratejileriyle birlikte oldukça talep gören bir alışveriş aracı haline gelmiştir. Instagram’dan markanız için alıcı kazanmak istiyorsanız atacağınız ilk adım bir ticaret hesabı açmak olacaktır. Sonrasında, ürünlerinizi pazarlamak için yapmanız gerekenlere bir göz atalım;

1.Gerçek Takipçiler Edinin

Instagram kullanıcılarının, özellikle alışveriş yapmayı düşündükleri hesaplarda ilk dikkat ettikleri noktalardan biri takipçi sayısıdır. Takipçi sayınızın yüksek olması sizi bir adım öne geçirir. Fakat, zamanla bilinçlenen kullanıcı kitleleri takipçi sayılarıyla gönderi beğenileri arasındaki farkı ayırt edebilir hale geldi. Bu nedenle hesabın takipçi sayısını yükseltmek kadar gönderilere beğeni ve yorum almak da bir o kadar önemli. Eğer takipçi siz de hesabınızı büyütmek için takipçi satın almayı düşünüyorsanız, bu detayı göz ardı etmemenizi tavsiye ederiz.

2. Müşteri Deneyimlerini Hikayelerinizde Paylaşın

Markanızı büyütmenin en iyi yollarından biri, ürünlerinize dair yapılan müşteri yorumlarıdır. Şöyle düşünün; alıcılar daima aynı taraftadır. Aynı ücreti ödeyerek aldıkları üründen genelde benzer deneyimler elde ederler. Bu nedenle alıcı, ürünlerinizin güvenilir ve kullanılabilir olduğuna diğer alıcıların yorumlarıyla ikna olur. Eğer müşteri deneyim ve yorumlarınızı hikayelerinizde paylaşırsanız bu, o ürünün reklamını daha gerçekçi kılar.

3.Kullanıcılarınıza Bir İsim Verin

Hikayeler demişken, markanızın İnstagram sayfasını ziyaret eden müşterilerinizin ilk bakacağı yerlerden biri ‘’öne çıkanlar’’ bölümü olacaktır. Öne çıkanlar bölümü müşteriye ne kadar samimi gelirse, sizden ürün alma ihtimali de o kadar artar. Bu nedenle müşterilerinizle aranızda kuracağınız samimi ilişkiler oldukça önemlidir. Onlara markanıza uyacak şekilde bir isim vererek aynı takımda olduğunuzu hissettirirsiniz. Böylece ürününüzle birlikte paylaştıkları hikayeleri öne çıkanlarınızda sabit tuttuğunuzda, alıcı da o hikayelerde yer almak isteyebilir.

4. Gizemli Hikayeler Yaratın

Markanıza ait yeni bir ürünü Instagram’da popüler hale getirmek istiyorsanız yapacağınız ilk hareket, o ürüne gizemli bir hava katmak olacaktır. Ürünün tanıtımını yapmadan önce, o ürünü çağrıştıran görseller kullanarak kullanıcı ve müşterilerinizde merak uyandırabilirsiniz. Ürün için oluşturacağınız temayı, alıcı kitlenizi göz önünde bulundurarak oluşturun. Ürününüz daha satışa çıkmadan o kitlede tarafından benimsendiğinde ve keşfetme isteği uyandırdığında; kullanıcının o ürünü alma ihtimali de oldukça yükselir.

Popüler Blog Gönderileri