Markanıza Uygun Mecralar Hangileri?

MARKANIZA UYGUN MECRALAR HANGILERI?

18 Aralık 2020 Cuma
ETİKETLER : #SOSYAL MEDYA

Adına “dijital platform” denilen yeni bir dünya var artık ve yaşam büyük oranda bu dünya üzerinden ilerliyor. Dolayısıyla iletişim, ticaret, hobiler, sosyal ve kültürel pek çok etkinlik ve süreç birbirinden farklı mecralarda hayat buluyor. Facebook, Instagram, Twitter, Youtube, Linkedin, Snapchat, Pinterest, Gmail, G Plus gibi sosyal mecra kanalları sadece keyifli zaman dilimleri için değil ticaret ve pazarlama için de kullanılıyor. Alışverişin dahi büyük oranda internet üzerinden yapıldığı günümüzde tüm bu sosyal mecra alanları oldukça değerli. Durum böyleyken markalar da sosyal medyada aktif şekilde yer alıyor. Diyelim ki bir markalaşma yolunda ilerleyen bir ürün yahut hizmetiniz var. Onu görücüye çıkartacağınız bu parlak vitrinde en uygun alan hangisi olabilir? Bu kadar çok alternatif kararsız kalmanıza neden oluyor ve hangisinin markanızın öne çıkması için en uygun platform olduğuna karar vermekte zorlanıyorsanız yazımız size ilham verebilir ve karar verme sürecinde işinizi kolaylaştırabilir. Tüm sosyal mecra seçeneklerini kullanıp hepsinde yer almak mı, yoksa en uygun mecra hangisi onu bulup hedefi on ikiden vurmak mı?

Konuya girip derinlere ilerlemeden önce mecra ne demek sorusuna yanıt arayalım. Mecra sözlük anlamı itibariyle “Bir işin gidiş, bir olayın doğrultusu” anlamlarına gelse de günümüzde “alan, platform, zemin” kelimelerini karşılayacak şekilde kullanılıyor.  Yani mecra nedir denildiğinde zihinde hemen dijital platform seçenekleri beliriyor. Bu sebeple mecra ne demek sorusunun yanıtını, etkin bir şekilde kullandığımız tüm sosyal medya platformları olarak dile getirebiliriz.

Şimdi gelelim işin özüne… Sosyal medyada Pazar çalışmaları yapacaksak en doğru mecrayı tercih etmeliyiz ki hem hedef kitleye kolayca ulaşalım hem harcadığımız para ve çabanın karşılığını alalım hem de bütçeyi doğru kullanmış olalım. Şu bir gerçek ki her marka her mecra üzerinde kendini tam olarak yansıtamayabilir ve başarılı olamayabilir. Bunun sebebi her mecranın hitap ettiği kitlenin farklı olmasıdır. Ve her kitlenin ilgisi, istekleri, talepleri ve tercihleri farklıdır. Evet markayı pazarlama yolunda her mecrada da yer alabilirsiniz ama bu hem bütçenizin hem enerjinizin hem de vaktinizin birden fazla yere bölünmesi demek.

Bunun yerine markanız yahut işletmeniz için en uygun olan mecra ya da mecraları belirleyip bütçe ve iş gücünüzü buraya yönlendirirseniz daha verimli sonuç alacağınız muhakkak.

İşte tam da burada ne yapmanız gerekiyor. Stratejiniz ne olmalı? Gelin adım adım ilerleyelim…

Amacınız Ne?

Size en uygun mecra hangisi, bunu tespit edebilmek için ilk olarak amacınızı belirlemeniz gerekiyor. İlk hedefiniz ürününüzün tanıtımını yapmak mı, yeni kitlelerle buluşmak mı yoksa markanızın altını kalın çizgilerle çizerek farkındalık yaratmak mı? Önce size en yakın amacı bulun. Bu, çalışmanızın belkemiği olacaktır. Amacı belirledikten sonra doğru yolda ilerlemeniz daha kolay olacak.

Hedef Kitleyi Belirleyin 

Her sosyal mecra farklı hedef kitlelerine seslenir. Bu yüzden önce kendi hedef kitlenizi tanımanız doğru adımları atmanız için oldukça önemli. Hedef kitlede hangi yaş grubu daha ağırlıklı olarak yer alıyor, ilgi alanları neler, internette ne kadar zaman geçiriyor gibi soruların doğru yanıtlarını bulmak sizi en uygun mecra hangisiyse ona yönlendirecektir. Genç yaştakilerin daha çok Instagram ve Snapchat, daha ileri yaştakilerin ise Facebook gibi mecraları tercih ettiği göz önünde bulundurulduğunda markanıza hangisi daha uygunsa o sizin için doğru rota olacaktır.

Mobil mi Masaüstü mü?

Hedef kitleniz daha çok mobil mi yoksa masaüstü kullanıcılardan mı oluşuyor, bunun ayırdını doğru yapmak lazım. Eğer hedef kitleniz akıllı telefon kullanıcıların ağırlıkta olduğu bir kitleyse Instagram ve Snapchat gibi mobile daha uyumlu olan mecralara öncelik verebilirsiniz. Aynı şey reklam çalışmaları için de gerekli. Masaüstü kullanıcılarla mobil kullanıcılar arasındaki farkı göz önünde bulundurarak reklamlarınızı buna göre düzenlemeniz de işinizi kolaylaştıracaktır.

İçeriğinizin Ne Olduğu Çok Önemli

Markanızı tanıtırken paylaşacağınız içerikler de mecrayı belirlemede son derece etkili. Blog yazıları, metinler, cümleler… Bunlar için en uygun sosyal mecra elbette Twitter ve Facebook.

Markanızı daha çok fotoğraflarla ve GIF’lerle tanıtmanız gerekiyorsa Instagram ve Snapchat sizin için en uygun mecra olacaktır. Hedef kitleniz orta yaş ve üzeriyse Facebook ve hatta Twitter da ilgi çekici olacaktır.

Markanız için video içerikler hazırlıyorsanız elbette ilk akla gelen mecra Youtube oluyor. Instagram ve Snapchat de video için uygun platformlar olarak size yardımcı olacaktır.

Özet olarak diyebiliriz ki markanızı parlatmak, onu kitlelerle buluşturmak ve tatmin edici sonuçları almak için bütün sosyal mecralarda yer almak yerine en uygun sosyal mecraların hangisi olduğunu belirleyip hedefi on ikiden vurabilirsiniz.

 

Popüler Blog Gönderileri