Native Reklamcılık Nedir?

NATIVE REKLAMCILIK NEDIR?

19 Kasım 2021 Cuma
Yeni nesil reklamcılık kavramının içinde sık sık karşımıza çıkan bir ifadedir Native Reklamcılık. İngilizce yaygın kullanışı ile native advertising, Türkçede “doğal reklamcılık” olarak karşılık buluyor.

Doğal reklamcılık kavramı reklam dünyasının en trend unsurlarından birisi ve daha çok dijital reklam ajansları tarafından kullanılıyor. Modern, kullanışlı ve popüler bir niteliği olan native advertising, aynı zamanda işletme ve markaların, içeriklerini eğlenceli bir şekilde sunmasını da sağlıyor. Böylelikle reklamı yapılan ürün daha fazla akılda kalıyor ve alıcı buluyor. Ürünün ve/veya hizmetin kurgu mantığıyla sunulduğu bir tarz olan native advertising, bu haliyle viral pazarlama ile de benzeşen özellikler gösteriyor.    

Native Reklam Nedir Ve Nasıl Kullanılır?

Native reklam adından da anlaşılacağı gibi doğal yani reklam olduğu anlaşılmayan reklam tarzı olarak açıklanabilir. Native advertising çalışması yapacak olan bir firma, tüketicide reklam yaptığı algısını oluşturmamalıdır. Kurgulanan reklamın hedef kitlenin ilgi alanlarına ve yaşam tarzına uygun bir sitilde hazırlanması da gerekmektedir. Reklamın sanki doğal bir içerikmiş gibi sunulması önemlidir. Burada geleneksel hale gelen banner reklamların uygulanması da önemli bir diğer husustur.

Native reklamcılık daha çok videolarda, makalelerde, oyunlarda testlerde ve sosyal medya mecralarında kullanılmaktadır.

Doğal reklamcılık hedef kitleye direkt temas edebilmeli, hedef kitlenin tam kalbine ulaşabilmelidir.

Marka ya da ürünü doğru ve isabetli pazarlayabilmelidir.

Hedef kitleye kolay ve hızlı yoldan ulaşabilmenin en önemli yollarından biri olan native advertising, mevcut içeriği bozmadan ve kullanıcılarda reklam izliyormuş hissi uyandırmadan amaca ulaşabiliyor.

Native advertising sadece reklam sektöründe değil basın yayın dünyasında da kullanılıyor. Gazete ve televizyon yayınlarında da native reklamcılık örneklerini sıkça görmekteyiz.

Artık banner reklamların eskisi kadar ilgi görmediği ve hızlı tüketimin arttığı günümüzde pratikliği ve doğal oluşuyla native reklamcılık yükselen bir trend olarak öne çıkıyor.

Native Advertising’in Avantajları

*Native advertising banner reklamlara göre daha cazip, pratik ve keyifli

*Native reklamların banner reklamlara göre yarı yarıya daha fazla ilgi çektiği saptanmış

*Native reklamlar, diğerlerine göre daha fazla marka sempatisi sağlıyor.

*Native reklamları izleyen bir tüketicinin, pazarlanan ürünü alma olasılığının %20’ye yakın olduğu belirlenmiş.

 

 

 

Popüler Blog Gönderileri