Sosyal Medya Yönetimi Nedir?

SOSYAL MEDYA YÖNETIMI NEDIR?

08 Ocak 2021 Cuma

İçinde bulunduğumuz çağda en önemli iletişim araçlarından biri haline gelen sosyal medya, birbirini tanımayan insanların çok kısa bir süre içinde organize olarak toplumsal olayların seyrini de değiştirebildiği bir mecra aynı zamanda. Sosyal medya sayesinde hem keyifli zamanlar geçiriyor hem de gündemden haberdar oluyoruz. Bu anlamda sosyal medya nedir sorusunun yanıtını herkesin kendi ürettiği içeriği yayımladığı ve paylaşım yaptığı online bir ağdır şeklinde verebiliriz. Sosyal medyanın en belirgin özelliklerinden birisi de hızlı erişim sağlamasıdır. Deprem mi oldu, ilk saniyelerden itibaren tüm sosyal medya kullanıcıları bundan haberdar olabiliyor. Çok beğendiğiniz bir video sadece 1 saat içinde on binlerce kişiye ulaşabiliyor ve yüzlerde aynı anda ortak bir gülümseme oluşturabiliyor. Dakikalar içinde ağaç tepesinde mahsur kalmış bir kedi sosyal medya sayesinde kurtarılıyor, yine aynı gün içinde sıkıntıda olan birinin derdine çare bulunabiliyor, kayıplara ulaşılıyor ve tüm bunların sonucunda yine birbirini hiç tanımayan yüz binlerce insan bu dayanışmalarının zaferini beğeniler ile kutluyor. Tüm bunlar düşünüldüğünde sosyal medyanın gücü ve etkisi de ortaya çıkmış oluyor.  

sosyal medya yönetimi nedir

Peki bu mecranın işleyiş mantığı ne? Sosyal medya nasıl yönetiliyor, sosyal medya yönetimi nasıl yapılıyor, marka tanıtım yöntemleri nasıl uygulanıyor soruları da yanıt bekliyor. En önemli pazarlama tekniklerinden birisi olan sosyal medya, en iyi sosyal medya yönetimi nasıl olmalıdır sorusunun yanıtı ve uygulaması ile kendi yerini sağlamlaştırıyor.

Sosyal medya hesap yönetimi sırasında dikkat edilmesi gereken en önemli hususlardan birisi de hedef kitle belirlemedir. Hedef kitlenin yaş aralığı, ilgi alanları, cinsiyet ağırlığı sosyal medya yönetiminde oldukça önemli. Hedef kitlenin ilgi ve dikkatini daima uyanık tutmak için neler yapılmalı sorusu, çözümleri ve bununla ilgili çalışmaları da beraberinde getiriyor. Belli periyotlarda yapılan anketler, hediye çekilişleri, canlı yayınlar ve buna benzer faaliyetlerle hedef kitlenin dikkati diri tutulabiliyor.

Sosyal medya yönetimi nasıl yapılır sorusunu yanıtlarken en önemli ve kilit noktalardan birini de atlamamak gerekir, o da arama motorlarında üst sıralarda yer alma konusudur. İyi bir sosyal medya yönetimi sayesinde sosyal medya hesapları, kullanıcıların arama motorlarında yaptıkları araştırmalarda en üst sıralarda kendine yer bulabiliyor. Bunu başarabilmek içinse içeriklerin özgün ve nitelikli olması şart. Sosyal medya yönetimi denilince “içerik yönetiminin” işin çekirdeği olduğu su götürmez bir gerçek. İçerik yönetimi iyi yapıldığında hedef kitleyi çekmek de kolaylaşıyor.

Sosyal medya yönetimi nasıl olmalı sorusunun en vurucu cevaplarından birisi de rakip analizidir. Rakip kişi ve/veya kuruluşların da sosyal medya üzerindeki hareketleri titizlikle incelenmelidir ki yapılacak işler noktasında gözden kaçırılan en ufak bir detay olmasın. Rakip firma yahut şahsın ortaya koyduğu ürün, fikir, hizmet vs. güncel olarak takip edilmeli ve onlardan daha iyisi nasıl yapılabilir kısmına kafa yorulmalıdır. Sosyal medya hesaplarını rakiplerinkinden çok daha etkili, dolu ve çarpıcı içeriklerle beslemek son derece önemli ayrıntılardan birisidir.

Sosyal medya yönetimi sırasında asla es geçilmemesi ve üzerinde önemle durulması gereken araçlardan birisi de reklamdır. Bu, modası asla geçmeyecek bir mekanizma olan reklam, sosyal medya hesabının renklerini daima parlak, sesini daima yüksek ve varlığını daima bilinir kılacaktır. Sosyal medya hesapları üzerinde yapılan reklam sayesinde marka çok daha fazla kişiye ulaştırılmış olur. Sayfa daha çekici ve merak uyandırıcı hale gelir ve bu da elbette elde edilen gelire yansır. Bilhassa web sayfası üzerinden satış ve pazarlama yapan kişiler için reklam olmazsa olmazlardan birisidir.

Sosyal medya yönetimi yapılırken kullanıcıların en aktif oldukları saatler belirlenmelidir ki daha fazla kitleye ulaşılabilsin. Bu da etkileşimin ve dolayısıyla satış hacminin artması demek. Böylelikle hem bütçe doğru kullanılmış olacak hem de kazanç artışı sağlanacaktır.

Sosyal medya yönetimi yapılırken hesabı diğerlerinden ayıran özeliklerin altı çizilmeli, bir kurumsal kimlik oluşturulmalıdır. Ayrıca sosyal medya araçlarını etkili kullanmak isteyen şahıs yahut işletmelerin mutlaka deneyimli ve iş bilen bir firmadan destek alması şarttır. Sosyal medya yönetimi konusunda profesyonel hizmet veren şirketlerden birisi ile çalışarak istenilen sonuca hızlı ve kalıcı bir şekilde ulaşmak mümkün olacaktır.   

Popüler Blog Gönderileri