Sosyal Medyada İçerik Oluştururken Nelere Dikkat Edilmeli?

SOSYAL MEDYADA İÇERIK OLUŞTURURKEN NELERE DIKKAT EDILMELI?

14 Ocak 2022 Cuma
ETİKETLER : #SOSYAL MEDYA
En önemli ve etkili dijital pazarlama yöntemlerinden biri olan sosyal medya içeriği, potansiyel müşteri ve hedef kitle ile doğrudan iletişimi sağladığı için tüm pazarlama teknikleri içinde en avantajlı olanıdır diyebiliriz.

İçerik, dijital dünyada ve sosyal medyadaki en değerli unsurlardan biri… Özellikle firmalar sosyal medyada kullanacakları içeriklerle ve pazarlama teknikleri ile çok fazla kişiye ulaşabilmektedir.

Sosyal medyada içerik oluşturmak ve bunu yönetmek başlı başına bir iştir.  

Sosyal medya içeriklerinde en önemli olan hususlardan birisi hatta ilki arama motorlarında üst sıralarda yer alabilmektir. En sık kullanılan arama motorları olan Google, Yandex ve Bingde kolay ulaşılabilir bir noktada olmak hayli önemlidir. Önemli olan müşterilerin arama motorlarında firma ve markalara kolayca erişim sağlayabilmesidir.

Sosyal medya içeriklerinin pazarlama işlevini yerine getirmede önemli bir yere sahip olduğu da bir gerçektir.

Sosyal Medya İçeriği Oluştururken Hangi Hususlara Dikkat Etmek Gerekir?

*İçeriklerin uzunluğu hayli önemlidir. İçeriğin uzun ve karmaşık yapıda olması bir dezavantaj kabul edilir. Sade içerikler çok daha anlaşılır olacağından daha fazla kişiye ulaşacaktır.

Uzun içerikler dikkatin dağılmasına neden olduğundan az ve öz içerik daima ideal olandır.

*İçeriklere eklenen linkler trafiğin yoğunlaşmasını da sağlar. Geri dönüşleri analiz etmek için Google Analytics kullanılabilir.

*Hashtag kullanımı da dikkat çekmek ve trafik sağlamak için etkili yollardan birisidir. Ancak kullanılan hashtaglerin hem içerikle alakalı hem de kopya olmaması gerekir. Özgünlük ilkesi içerikteki en önemli husustur. Güncelliği olan hashtaglerin etkileşimi olumlu yönde etkilediği de bir gerçektir.

*Markada tutarlılık da önemli olan koşullardan birisidir. Markadaki sosyal medya içerikleri ortak bir dil ve tarzla hazırlanmalıdır.

*Tanıtım yapılması da müşteriyi etkileyen önemli referanslardan birisidir.

*İçeriklerin uzun zaman içinde etkisini yitirmeyecek özellikte olması yani uzun vadede trafik sağlayacak nitelikte olması da bir diğer önemli husustur.

*Her konuda olduğu gibi burada da doğru zamanlama çok önemlidir.  Twitterda en yüksek etkileşimin 12.00 ila 17.00 saatleri arasında olduğu bilinmektedir.

*İçeriğin özgün olması ve alışılan tarzdan farklı olması müşteriyi en fazla etkileyen unsurlardan birisidir. Özgün olmanın markalaşma yolunda da önemli bir payı olduğu yadsınamaz.

*Doğru hedef kitlesini belirlemek doğru stratejileri de hayata geçirmeyi sağlayacaktır. Bu da potansiyel müşteriye hızlıca ulaşmak anlamına gelir. Sonuç ise daha fazla satış ve daha fazla kazanç demektir.

*En önemli maddelerden birisi de görsellerle desteklenen içerik konusudur. Videolarla beslenen ve zenginleştirilen bir içerik daha fazla kişiye ulaşacaktır.

Popüler Blog Gönderileri