YouTube Kanalı Google Analytics’te Nasıl Analiz Edilir?

YOUTUBE KANALI GOOGLE ANALYTICS’TE NASIL ANALIZ EDILIR?

20 Ağustos 2021 Cuma

Eğer bir YouTube kanalınız varsa ilk hedeflerinizden birisi abone sayınızın artması olacaktır kuşkusuz.  Bunun için de kanalınızın belli başlı kriterlere uygun olması gerekiyor. YouTube kanalınıza abone olan kullanıcıların hangi alanlara daha fazla ilgi gösterdiğini, kanalınıza gelen trafiği ve bu trafiğin niteliğini belirlemek kanalınızın büyümesinde ve daha fazla kişiye ulaşmanızda önemli bir ölçüt olacaktır.

YouTube sayesinde kanalınızın daha bilinir olması için YouTube Analytics bilmeniz ve buradaki grafikleri isabetli şekilde yorumlayabilmeniz gerekmektedir. 

O halde ilk adımınız YouTube Analytics’in kurulumu olmalı. 

Bunun için ilk olarak hesap ayarlarını belirleyin. Mülk bilgileri kısmından web sitenizle ilgili bütün bilgileri doldurun.

Karşınıza çıkan arayüzde yönetici, görünüm ve filtreler bölümüne gelin.

Filtre ekleme kısmında filtre isminizi oluşturun ve filtre türünü seçin. Ekle butonu ile filtre alanını da seçin.

Filtre modeli kısmına YouTube yazın ve kaydedin.

Bunun haricinde bir yol daha var. Bu yolda da mülk oluşturma seçeneğini tıklayın. Mülk bölümüne gelin. İzleme bilgileri ve izleme kodu bölümlerinden izleme kimliği kodunu kopyalayın ve YouTube kanalınıza ekleyin.

YouTube Studio kısmından sırasıyla ayarlar/kanal/gelişmiş ayarlar/diğer kanal ayarları/YouTube hesabını yönet aşamalarını izleyin.

Açılan sayfada en alt kısma gidin, Google Analytics mülk takibi kimlik bölümüne kodu ekleyin ve kaydedin. Google Analytics YouTube ekleme işlemi bu kadar.  Bu adımdan sonra artık kanalınızın analizlerine göz atabilirsiniz.

Analiz işlemini nasıl yapacağınıza gelince;

Kanal raporlarınızı görebilmek için Google Analytics ana sayfasında yer alan “Davranış” bölümünden site içeriğini seçin.

Kanalınıza gelen ziyaretçilerin etkileşimlerini görebilmek için ana sayfada sol kısımda yer alan edinme/tüm trafik kaynak/aracı kısmını seçin.

Bu aşamaları takip ederek YouTube kanalınızdaki trafiği görmeniz ve analizini yapmanız mümkün.

Google Analytics’in Avantajları Nelerdir?  

Google Analytics’te kanal analizinizi yaptığınızda aldığınız trafiği daha iyi kontrol etmiş olursunuz.

Kanalınızın tıklanma sayısını ve hangi sıklıkla tıklandığını görmüş olursunuz.

Google Analytics sayesinde YouTube kanalınıza gelen kişilerin hareketlerini görmüş olursunuz. Eğer abone sayınız da fazlaysa Google Analytics sayesinde izleyicilerin kanalınızı nasıl bulduğunu, kanalınızda en beğenilen ve ilgi gören videonun hangisi olduğunu, kullanıcıları kanalınıza gelmeye yönlendiren hususların neler olduğunu, ziyaretçilerin kanalınızı hangi sıklıkla ziyaret ettiğini ve kanalınızda ne kadar kaldıklarını, hatta ziyaretçilerin hangi ülkelerden geldiklerini ve konuştukları lisanları dahi görebilirsiniz.

 

Popüler Blog Gönderileri