Data Odaklı Influencer Marketing Nedir?

DATA ODAKLI INFLUENCER MARKETING NEDIR?

17 Aralık 2021 Cuma
Veriler, başarılı bir influencer pazarlama kampanyası oluşturmak ve yönetmek için etkili pazarlama yöntemlerindendir. Bir içerik oluşturucunun marka için ne kadar uygun olabileceğini değerlendirmek ve bir dizi sosyal medya kanalında içerik paylaşırken etkileşim oranlarını tahmin etmek için verilere ihtiyacımız var.

Veriler, yatırım getirisini tahmin etmede ve influencer pazarlamanın bir markanın daha geniş iş stratejisine nasıl fayda sağlayabileceğini anlamada da önemlidir. Kampanyanızı genişletmek için veriler, içerik oluşturucunun hitap ettikleri kitleye karşı verimliliğini ölçmenize, ideal sonuçlara ulaşmak için bir kampanya sürecini yönetmenize ve kampanyanın kilit hedefinin karşıladığından emin olmanıza olanak tanır.

Ne Tür Veriler Değerlendirilebilir?

Data odaklı influencer marketing sürecinde farklı ölçümler vardır. Bunlardan bahsetmek gerekirse;

*Ortalama erişim

*Ortalama gösterimler

*Kitle demografisi / demografik başarı oranı

*Gönderi başına web sitesine ortalama trafik; ve gönderi başına ortalama dönüşümler

Markalar Nasıl Daha Fazla Veriye Dayalı, Şeffaf Kampanyalar Yürütebilir?

Herhangi bir influencer pazarlama kampanyası için doğru stratejiyi seçmek, verilerin şeffaflığını gerektirir. Veri şeffaflığı, markaların kampanya sürecinde yapması gereken en önemli özelliklerden biridir.

Data odaklı influencer pazarlama, sahte veya manipüle veri sağlayan profilleri sıkı bir inceleme ve onboarding süreci sayesinde analiz eder. Başarılı bir profile sahip olmayan influencerları ise eleyerek markaya sunar. Data odaklı influencer pazarlama yöntemi ile bu veriler bir araya getirilerek kampanyanızın başarısını sağlar. Böylelikle sonuç tahminlerine ve hedef kitleye daha doğru bir şekilde ulaşabilirsiniz.

Data Odaklı Kampanyalar için Mikro ve Makro Influencerlar

Verilere baktığınızda 50.000'den az takipçisi olan mikro influencerların en iyi sonuçları sağladığını görüyoruz ve yukarıda bahsettiğimiz metrikler doğrultusunda mikro etkileyiciler her aşamada makro etkileyicileri aştı. Mikro influencerlar, gösterim başına maliyet ve tıklama oranlarından satın alma başına maliyete ve daha da önemlisi yatırım getirisine kadar her konuda daha iyi sonuçlar sağlar.

Data Odaklı Influencer Marketing Nasıl Yapılır? (Instagram + TikTok)

Birçok reklam ajansı ve marka veri öngörülerinin sağladığı ilave güvence katmanı ile influencer pazarlama gerçekleştirme potansiyelini belirlemiştir. İlgili veriler için sosyal platformları taramaya meraklı birçok şirket Instagram ve TikTok'un en zor hedef ağlar olduğunu görebilir.

Yeni Influencerlar Keşfetmek

 

Influencer pazarlamanın asıl zorluğu, düzenli olarak iş birliği yapacak yeni ve gelecek influencerları belirlemek olmuştur. Belirli bir alanda yalnızca bir avuç ‘mega influencer’ olabilir ancak yüz binlerce ‘’'mikro influencer’’ da vardır.

Temel fark, belirli bir influencerın sahip olduğu takipçi sayısıdır. Bununla birlikte mikro influencerlar, seçim bölgeleriyle daha yakın bir ilişki sürdürürken çalışmak için daha ucuz olma eğilimindedir. Bu, onları daha çok tercih edilen konuma getirir ve bu nedenle birçok şirket aşağıdaki gibi potansiyel influencer hakkında data toplamak için sosyal medya platformlarını tarar:

*Takipçi sayısı

*Gönderi başına ortalama beğeni sayısı

*Trafik seviyeleri, görünümler, katılım sonrası

*Hesap konusu (ayakkabı, erkek modası, bitkiler)

Böylece, markalar hedeflerine ulaşmak için stratejik olarak konumlandırılmış ortakları seçebilirler.

Güncel Trendleri Takip Etmek Önemli

Influencer marketing özelinde data toplamayı kullanmanın bir diğer popüler yolu da mevcut trendleri belirlemek ve takip etmektir. Bir moda evi / giyim imalat şirketiniz olduğunu varsayalım. Güneş gözlüğü modası, şapkalar, eşarplar ve diğer aksesuarlar söz konusu olduğunda güncel kullanıcı trendlerini öğrenmek isteyebilirsiniz. Data odaklı influencer pazarlama stratejisi kullanarak yalnızca üretim zamanıza ve kaynaklarınıza yatırım yapacağınıza karar vermenizde yardımcı olmakla kalmaz, aynı zamanda pazarlama stratejinizi nereye odaklayacağınızı anlamanıza da yardımcı olur.

Popüler Blog Gönderileri