Influencer Marketing Nedir?

Influencer marketing, marka bilinirliği yaratmak, ürün ve hizmet tanıtımı yapmak için markaların sosyal medya platformlarında yüksek takipçili hesaplarla iş birliği yaptığı dijital pazarlama yöntemine verilen isimdir. 

Influencer Marketing Nedir?

Sosyal medya kullanımının ve e-ticarete olan ilginin artması ile beraber influencer marketing ürün ve hizmetlerini hedef kitlelerinde yer alan kişilere ulaştırmak isteyen işletmeler tarafından oldukça fazla kullanılmaya başlamıştır. Çünkü bu dijital pazarlama yöntemi tüketicilere direkt güven vermekte ve ilgili ürün ve hizmete olan yakınlıklarını artırmaktadır. 

“Influencer marketing nedir, nasıl yapılır?” adlı bu yazımızda sizlere influencer pazarlama hakkında bilgi vereceğiz. Siz de yazımızı inceleyerek influencer marketing hakkında bilgi alırken influencer’lar ile iş birliği çalışmalarını nasıl yapacağınızı öğrenebilirsiniz.

Influencer Marketing Nedir?

Influencer marketing, bir ürün veya hizmeti bulunan kişi ve işletmelerin Instagram, Facebook, Youtube, TikTok gibi sosyal medya platformlarında yüksek takipçisi ve etkileşim oranı bulunan kişiler ile iş birliği yaptığı dijital pazarlama yöntemine verilen isimdir.

Bu dijital pazarlama stratejisinde markaların asıl amacı, bir ürün veya hizmet tanıtımı yapmak, marka bilinirliği ve farkındalığı yaratmak, hedef kitleye ulaşarak satışları artırmaktadır.

Influencer Nedir?

2010’lu yıllardan itibaren birçok alanda isminden sıklıkla söz ettiren influencer, popüler bir terim olmanın ötesinde bir meslek haline gelmeyi başarmıştır.

Türkçeye “etki eden” olarak çevrilen influencer, belirli bir alanda uzman sosyal medya kullanıcılarına verilen isimdir. Influencer’lar, deneyimlerini kitleleri ile paylaşarak benzer istek ve ihtiyaçlara sahip takipçilerin yönelimini belirleme gücüne sahiptir. 

Takipçileri ile sürekli iletişimde olan influencer’lar, sağladıkları güven sayesinde ürün ve hizmet tanıtımlarında markalar sıkça tercih edilmektedir.

Influencer Marketing'in Tarihsel Gelişimi ve Geleceği

Influencer marketing hakkında detaylı bilgi edinmeden önce ‘’Influencer pazarlama nedir, nasıl ortaya çıkmıştır?’’ sorularının yanıtına göz atılmalıdır. Influencer marketing, çok kısa bir geçmişe sahip gibi görünse de uzun yıllardır kullanılan bir dijital pazarlama yöntemidir.

Influencer pazarlamanın tarihi sosyal medya hatta internetten bile daha eski bir geçmişe dayanır. 18. yüzyılda ortaya çıkmaya başlayan influencer pazarlamanın babası olarak bilinen Josiah Wedgwood bir çömlek ustasıdır.

Kraliçe için çay seti yapan Josiah Westwood, kraliyet ailesinin desteğini alarak ‘’Kraliçenin Çömlekçisi’’ olarak kendini tanıtmayı başardı. Aradan geçen 200 yılın ardından influcencer marketing için önemli bir adım daha atıldı. Bu adımın sahibi dünyaca ünlü modacı Coco Chanel’dır.

Kadınların pantolon giymediği 1920’li yıllarda Coco Chanel, kadınlar için o dönem ‘’maskülen’’ olarak görülen kıyafetler tasarlayıp giyinerek göze çarpan ilk cinsiyet ayrımını yok etti.

İnternetin icadından sonra 2000’li yıllarda blog sayfaları kuruldu. Blog sayfaları bireylerin kendi deneyimlerini paylaştığı, internet kullanıcılarına açık günlükler olarak görülebilir. Youtube ve Instagram ile beraber yazılı tanıtımlar yerini sesli ve görsel tanıtımlara bıraktı.

Sosyal medya platformlarında yapılan değişiklikler ile beraber 2010’lu yıllardan itibaren influencer mesleği ve influencer marketing yükselişe geçti. Özellikle Instagram ve Tiktok gibi platformlar, e-ticaretin büyümesine katkı sağlamıştır.

Influencer Marketing'in Avantajları

Influencer marketing çalışmaları markalara birçok avantaj sağlar. Influencer marketing’in avantajları şunlardır:

  • Hedef kitleye kolaylıkla ulaşılmasını sağlayan yeni bir pazarlama alanıdır.Marka imajına uygun kişiler seçilerek marka bilinirliğinin artırıldığı influencer pazarlama sayesinde tüketiciye kolaylıkla erişim sağlanır.
  • Markaya ait ürün ve hizmetlerin tanıtılmasını sağlayan influencer’lar yönlendirme yaparak web sitesi trafiğini artırır. 
  • Ürün ve hizmet tanıtımları sayesinde markalar satışlarını artırma fırsatı yakalar.
  • Potansiyel müşterilere erişilmesini sağlayan pazarlama yöntemi sayesinde sadık müşterilerin hafızasındaki yerinizi tazeleyebilirsiniz.
  • Influencer’ların takipçi kitlesi, ortak ilgi alanlarına sahip kişilerden oluşur. Doğru bir marka ve influencer eşleşmesi yapılarak markanın sosyal medya etkileşimini artırarak profili öne çıkarabilirsiniz. 
  • Markanın internet ve sosyal medyada öne çıkmasıyla beraber satış oranı da yükselerek kar elde edilir.
  • Geleneksel reklam yöntemlerine göre influencer marketingin etki alanı daha geniştir.

Influencer Türleri Nelerdir?

Influencer’lar takipçi sayılarına göre farklı isimlerle kategorize edilir. Takipçi sayısı, erişilecek kitle ve pazarlama bütçesi açısından büyük önem taşır. Takipçi sayısına göre belirlenen influencer türleri şunlardır:

  • Nano Influencer
  • Mikro Influencer
  • Mid-Tier Influencer
  • Makro Influencer
  • Mega Influencer
  • Nano Influencer

Nano influencer, 1000 ila 10.000 kişi arasında takipçiye sahip olan hesaplara denir. Düşük bütçeli pazarlama ve yeni markaların tanıtımına uygun olan bu hesaplar, özgün içerikleri sayesinde takipçileri ile samimi bir iletişim kurarlar.

Mikro Influencer

10.000 ila 50.000 kişi arası takipçi sayısı bulunan hesaplara mikro influencer denir. Mikro influencer’lar da tıpkı nano influencer’lar gibi samimi ve direkt iletişim kurarak takipçilerini etkilemeyi başarır. Alanında uzman olarak görülen mikro influencer, niş konulara odaklanarak yüksek etkileşim sağlar.

Mid-Tier Influencer

Orta ölçekli olarak görülen mid-tier influencer, 50.000 ile 500.000 arası takipçi sayısına sahiptir. Popülerleşme aşamasında olan mid-tier influencer’ların özel hayatı da dikkat çeker. Geniş bir takipçi kitlesi bulunan bu kategori orta maliyetli bütçeler ile pazarlamaya uygundur.

Makro Influencer

500.000 ile 1.000.000 arası takipçi sayısı bulunan makro influencer’lar, birden fazla ilgi alanı ile öne çıkabilir. Popüler olan bu kişilerin geniş takipçi kitlesi, influencer marketing için uygundur.

Mega Influencer

Mega influencer ise 1.000.000 kişiden fazla takipçisi bulunan ve trendleri belirleme konumuna sahip olan kişilerdir. Ünlü haline gelen mega influencer’lar ile influencer marketing anlaşması yapmak zorlayıcı ve yüksek maliyetli olsa da son derece karlıdır.

Influencer Seçiminde Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir?

Sosyal medyanın önlenemez yükselişi sonrası influencer marketing öne çıkar. Influencer’lığın meslek haline gelmesiyle beraber influencer pazarlama ajansları kurulur. Markaların kendi ürün ve hizmetlerine uygun özelliklere sahip influencer’lar ile anlaşması pazarlama açısından oldukça önemlidir. Influencer seçiminde dikkat edilmesi gerekenler şunlardır:

  • Influencer pazarlama amacınızı seçin.
  • Çalışacağınız influencer türüne karar verin.
  • Çalışacağınız influencer'ın referanslarına göz atın.
  • Takipçi sayısını ve etkileşim oranlarını göz önünde bulundurun.
  • Hedef kitlenizi önemseyin.

Influencer Pazarlama Amacınızı Seçin

Influencer marketing için önce amaç belirlenmelidir. Ürün hizmet tanıtımı, sosyal medya etkileşimini artırmak, müşteri kitlesi oluşturmak, marka bilinirliğini artırmak başta olmak üzere pek çok amaçla influencer pazarlaması yapılabilir.. Amacın belirlenmesi, pazarlama çalışmasının sonraki adımları için oldukça gereklidir. 

Çalışacağınız Influencer Türüne Karar Verin

Influencer seçimini, marka yüzü seçimi gibi görebilirsiniz. Marka kimliği ve kişiliğine uygun özelliklere sahip bir influencer seçmek ve influencer’ın hedef kitlesini önemsemek markanız için influencer seçimi yaparken önem vermeniz gereken ilk unsurlardan biridir. Influencer seçerken dikkat etmeniz gereken konulardan biri de kişinin ilgi alanları ile markanız arasındaki uyumdur. Yanlış influencer seçimi marka güvenini zedeleyebileceği için influencer pazarlaması yapacak işletmelerin bu unsurlara da önem vermesi beklenir.

Çalışacağınız Influencer'ın Referanslarına Göz Atın

Influencer’ların geçmişte iş birliği yaptığı markaları incelemeniz son derece önemlidir. Süreç yönetimi, içerik özgünlüğü ve güvenilirlik gibi detayları göz önüne alarak markanıza en uygun kişiyi seçmelisiniz. Bu süreçte influencer’ların referanslarını incelerken beğeni ve etkileşim oranlarını ve münahasırlık anlaşmalarını da önemsemeniz gerekir.

Takipçi Sayısını ve Etkileşim Oranlarını Göz Önünde Bulundurun

Takipçi sayısı ve etkileşim oranları influencer marketingin olmazsa olmazıdır. Farklı takipçi sayılarına sahip birçok influencer bulunur. Fakat her influencer’ın etkisi birbirinden farklıdır. Takipçi sayısı yüksek olan influencer’ın doğru seçim olduğu yanılgısına düşmemeniz oldukça önemlidir.

Bu süreçte takipçi sayısı düşük ancak etkileşimi yüksek profiller ile karşılaşabilirsiniz. Bu nedenle düşük takipçi sayılı bazı influencer’ların özgün ve samimi bir iletişim kurduğunu unutmamalısınız. Influencer’ın iletişimi, kitlesi, kitlesinin yapısı, ilgi alanları gibi özellikleri dikkate alarak doğru bir seçim yapabilirsiniz.

Hedef Kitlenizi Önemseyin

Influencer marketing sonrası eriştiğiniz kitle, markanız ile aynı samimiyeti yakalamak ister. Hedef kitleniz ile samimi ve güvenli bir iletişim kurarak müşteri sadakati oluşturabilirsiniz. Bu nedenle influencer seçimi yaparken hedef kitlesine yönelik bilgiler alabilir ve böylece influencer’ın ulaşmak istediğiniz hedef kitleyi elinde bulundurup bulundurmadığını tespit ederek seçim yapabilirsiniz.

Influencer Marketing Çalışmaları Nasıl Yapılır?

Influencer marketing çalışması yapmak için bazı adımları takip etmeniz son derece önemlidir.

  • Markanın influence amaçlarını belirleyin.
  • Pazarlama hedefi ve mesajınızı oluşturun.
  • Amaç ve hedeflerinize uygun influencer’ları araştırın ya da bu süreçte influencer marketing ajansları ile çalışın.
  • Bütçe ve yönetim stratejisine karar verin.
  • Influencer’lar ile iletişime geçme yolları ve fiyatlandırma hakkında bilgi edinin.
  • Görüşme yapılarak içerikler hakkında anlaşma sağlanır.
  • Influencer’ın paylaşımlarını yapmasını bekleyin.
  • Pazarlama sürecinin tamamlanmasının ardından sonuçlar analiz edilir.
  • 2Gether Social ile Influencer Marketing Çalışmalarını Kolayca Yapın

126 ülkede veriye dayalı influencer marketing çalışmaları ile 45 milyondan fazla influencer ile iş birliği yapmanızı sağlayan 2GetherSocial ile sizler de influencer pazarlama çalışmalarınızı yapabilirsiniz. 

6 adımda yürütülen veriye dayalı influencer pazarlama çalışmaları ile hedef kitlenize ulaşabilir ve profesyonel destek alarak markanızın hedeflerine uygun bir strateji geliştirebilirsiniz. Markanız için influencer marketing çalışmaları yapmak istiyorsanız bizimle hemen iletişime geçebilir ve profesyonel bir şekilde süreç yönetimini tamamlayabilirsiniz. 

 

Aradığınızı bulamıyor musunuz?

Bize Ulaşın!

Bize Ulaşın!